width and height should be displayed here dynamically

Veronica’s Revenge

Veronica (eigenlijk letterlijk: het ‘ware’ beeld) geldt sinds fotoheugnis als beschermheilige van het medium. Omdat het zweetdoek waarmee ze onderweg [...]
76 / november-december 1998
Erik Eelbode

Tiong Ang

De publicaties van Stichting Artimo uit Breda hebben gemeen dat ze gewijd zijn aan redelijk jonge, vaak Nederlandse kunstenaars, maar [...]
76 / november-december 1998
Sven Lütticken

Gabriel Orozco

‘Clinton is Innocent’ verkondigt in zwarte letters het verder spierwitte omslag van de catalogus van Gabriel Orozco’s recente tentoonstelling in [...]
76 / november-december 1998
Sven Lütticken

Gabriel Orozco

‘Clinton is Innocent’ verkondigt in zwarte letters het verder spierwitte omslag van de catalogus van Gabriel Orozco’s recente tentoonstelling in [...]
76 / november-december 1998

Gabriel Orozco

‘Clinton is Innocent’ verkondigt in zwarte letters het verder spierwitte omslag van de catalogus van Gabriel Orozco’s recente tentoonstelling in [...]
76 / november-december 1998

Degrees of stillness

Manfred Heiting (1943) leidt momenteel de uitgeverij van American Express en verzamelt al meer dan 20 jaar foto’s. Uit die [...]
76 / november-december 1998
Erik Eelbode

Helen Levitt

In 1913 geboren in Brooklyn. Gaat van school af net voor ze haar diploma zou krijgen en begint te werken [...]
76 / november-december 1998
Erik Eelbode

Dorothea Lange

Die Kunsthal toch. Terwijl er op de begane grond bijvoorbeeld een bangelijk populistisch Eschercircus woedt, kan je er voor hetzelfde [...]
76 / november-december 1998
Erik Eelbode

Joachim Brohm

Showrooms is de titel van een reeks tentoonstellingen in het Utrechtse Huis a/d Werf. De titel is misleidend want de [...]
76 / november-december 1998
Rogier Schumacher

Allan Sekula

Een aantal jaren geleden presenteerde Allan Sekula in Witte de With zijn omvangrijke Fish Story, een aan de hand van fotografie, [...]
76 / november-december 1998

Allan Sekula

Een aantal jaren geleden presenteerde Allan Sekula in Witte de With zijn omvangrijke Fish Story, een aan de hand van fotografie, [...]
76 / november-december 1998

New Babylon

Constants levenswerk Nieuw Babylon werd voor de laatste keer tentoongesteld in 1974, in het Haags Gemeentemuseum. Witte de With in Rotterdam nodigde [...]
76 / november-december 1998
Petra Brouwer

Living bridges

Bedacht door het Centre Pompidou in Parijs, tentoongesteld in de Royal Academy in Londen en nu te zien in het [...]
76 / november-december 1998
Petra Brouwer

Sport in stadsbeeld

‘De stedenbouwkundige aspecten van sport’ lijkt zo’n onderwerp dat een gat moet dichten in de tentoonstellingsagenda en garant staat voor [...]
76 / november-december 1998
Petra Brouwer

Berlin Biënnale

De radicale omschakeling van Berlijn van verdeelde en gestigmatiseerde stad tot hoofdstad van een herenigd Duitsland, resulteert niet alleen in [...]
76 / november-december 1998
Etienne Wynants

Power up

Weliswaar heeft men het in een bijschrift bij een werk van Marlene Dumas in de huidige opstelling van de vaste [...]
76 / november-december 1998
Sven Lütticken

Jason Rhoades

De titel van het Nederlandse debuut van Jason Rhoades is veelbelovend. In maar liefst vier allitererende volzinnen wordt het publiek [...]
76 / november-december 1998
Rogier Schumacher

Guillaume Bijl

Bijls ensceneringen van de hedendaagse cultuur worden venijniger, grotesker en troostelozer. Steeds meer richt hij zich op de cultuurindustrie en [...]
76 / november-december 1998
Sven Lütticken

Guillaume Bijl

Bijls ensceneringen van de hedendaagse cultuur worden venijniger, grotesker en troostelozer. Steeds meer richt hij zich op de cultuurindustrie en [...]
76 / november-december 1998

Transparantie

De restauratie van de Oude Kerk in het centrum van Amsterdam is onlangs eindelijk voltooid. Kerkdiensten worden er nog steeds [...]
76 / november-december 1998
Sven Lütticken

Kunst in de openbare ruimte

Nederland is deze herfst weer aardig wat publieke kunstwerken rijker geworden. Zo plaatste Stephan Balkenhol voor de serviceflat De Muzen aan [...]
76 / november-december 1998

Marcel Broodthaers

Sinds enkele jaren bezit het Groeningemuseum een kabinet gewijd aan Marcel Broodthaers, in twee kleine zalen stelt ze de volledige [...]
76 / november-december 1998

Marcel Broodthaers

Sinds enkele jaren bezit het Groeningemuseum een kabinet gewijd aan Marcel Broodthaers, in twee kleine zalen stelt ze de volledige [...]
76 / november-december 1998

Jef Geys in Hasselt

Na het plotse ontslag dit voorjaar van Piet Vanrobaeys als verantwoordelijke van het Provinciaal Centrum voor Beeldende Kunst in Hasselt [...]
76 / november-december 1998
Etienne Wynants

Vita Nuova

In 1942 is Joe Gould drieënvijftig, maar men schat hem minstens tien tot twintig jaar ouder. (Joseph Mitchell schrijft een [...]
76 / november-december 1998
Eddy Bettens

De encyclopedie van fictieve kunstenaars

Alving, Osvald (°Noorwegen, 1861 – †1929) Niets in zijn kinderjaren wees erop dat Osvald Alving ooit kunstenaar zou worden. Geboren [...]
76 / november-december 1998

De mislukte thuiskomst

Van 20 juni tot 25 oktober 1998 liep in het Portugese Centro Cultural de Belém de tentoonstelling The Fascinating Faces [...]
77 / januari-februari 1999
Koen Brams

Supermodernisme

Hans Ibelings’ Supermodernisme. Architectuur in het tijdperk van de globalisering is verschenen als zesde deel in de reeks Fascinaties, een [...]
77 / januari-februari 1999
Petra Brouwer

Nouvelle vague

1959 is het jaar waarin Le Beau Serge, Les 400 Coups, Hiroshima mon amour en A bout de souffle, van [...]
77 / januari-februari 1999
Peter Rotsaert

Metacity, Datatown

Het architectenbureau MVRDV schuwt ambitie niet. Het legt in zijn werk alle expertise die op dit moment andere disciplines toebedeeld [...]
77 / januari-februari 1999
Petra Brouwer

Ger van der Vlugt

Ik hou niet van architectuurfotografie als die van Van der Vlugt, dus hij heeft aan ondergetekende een slechte criticus. Ik erger me [...]
77 / januari-februari 1999
Petra Brouwer

Fotomuseum Welgelegen

Als het Studie- en documentatiecentrum voor fotografie van het Prentenkabinet van de Rijksuniversiteit Leiden aan een fotohistorisch project meewerkt, mag [...]
77 / januari-februari 1999
Erik Eelbode

L’envers du décor

De afgelopen jaren heeft het Musée d’art moderne in het Noord-Franse Villeneuve d’Ascq een paar uitzonderlijke tentoonstellingen gepresenteerd: omvattende presentaties [...]
77 / januari-februari 1999
Etienne Wynants

Cameraworks

Naast een ruime presentatie van schilderijen van Kees Maks, George Hendrik Breitner en Jan Sluijters, brengt het Stedelijk in Amsterdam, [...]
77 / januari-februari 1999
Erik Eelbode

Itsuko Hasegawa

Als Hasegawa in het persbericht van het NAi als een van de belangrijkste vrouwelijke architecten van Japan wordt gepresenteerd, is [...]
77 / januari-februari 1999
Petra Brouwer

Airport & Martha Rosler

Luchthavens gelden als “the most important new buildings of the twentieth-century,” meldt de omslag van de publicatie Airport. Maar ook [...]
77 / januari-februari 1999
Kristiaan Borret

Martha Rosler by car

Nauwelijks twintig kleurenfoto’s, een gevatte inleiding door Martha Rosler zelf en twee beknopte essays door Anthony Vidler en Alexander Alberro [...]
77 / januari-februari 1999
Etienne Wynants

Aleksandr Rodchenko

In de Kunsthalle Düsseldorf is deze maand nog zijn monografische tentoonstelling te zien, samengesteld door het New Yorkse Museum of [...]
77 / januari-februari 1999
Erik Eelbode

Mark Manders

Al zo’n twaalf jaar werkt de Arnhemse beeldhouwer Mark Manders aan een oeuvre dat hij vangt onder de evocatieve noemer [...]
77 / januari-februari 1999

Louise Lawler

Ruim drie jaar na de rondreizende tentoonstelling A spot on the wall in de Kunstverein München, Neue Galerie Graz en [...]
77 / januari-februari 1999
Etienne Wynants

Louise Lawler

Ruim drie jaar na de rondreizende tentoonstelling A spot on the wall in de Kunstverein München, Neue Galerie Graz en [...]
77 / januari-februari 1999

Suchan Kinoshita

Kinoshita legt in haar werk een grote fascinatie aan de dag voor de poëzie van het alledaagse, een fascinatie die [...]
77 / januari-februari 1999

Suchan Kinoshita

Kinoshita legt in haar werk een grote fascinatie aan de dag voor de poëzie van het alledaagse, een fascinatie die [...]
77 / januari-februari 1999

Suchan Kinoshita

Kinoshita legt in haar werk een grote fascinatie aan de dag voor de poëzie van het alledaagse, een fascinatie die [...]
77 / januari-februari 1999

Alfred Hitchcock

Alfred Hitchcock, de regisseur die waarschijnlijk de meeste inkt deed vloeien, verwierf zijn publieke bekendheid onder meer met een mystery [...]
77 / januari-februari 1999
Peter Rotsaert

Peter Halley

De kennis van het werk van Peter Halley beperkt zich met name in Europa vaak nog steeds tot diens visuele [...]
77 / januari-februari 1999
Sven Lütticken

Mismaakte kinderen

De volgende gast – die er ondertussen is komen bij zitten – heeft al een stapel romans en verhalenbundels op [...]
77 / januari-februari 1999
Bart Meuleman

77

In deze aflevering nog eens meer dan tachtig fictieve kunstenaars. De Encyclopedie van fictieve kunstenaars telt daarmee iets minder dan [...]

Douglas Gordon

Het Stedelijk Van Abbemuseum en het Kunstverein Hannover kwamen enige tijd geleden vrijwel tegelijkertijd met een boek over Douglas Gordon, [...]
79 / mei-juni 1999

Joëlle Tuerlinckx

Aan tentoonstellingen van het werk van Joëlle Tuerlinckx was er de laatste maanden geen gebrek. Zo maakte ze deel uit [...]
79 / mei-juni 1999

Vive les modernités!

Het uitroepteken staat voor het ‘optimisme’ dat men sinds de jaren ’80, samen met de aangekondigde dood van het modernisme ten [...]
79 / mei-juni 1999
Erik Eelbode

Weegee’s New York

Niet echt zijn geestelijke vader, maar toch in meer dan één opzicht verwant met Martin Parr, is deze Oostenrijks-Hongaarse immigrant [...]
79 / mei-juni 1999
Erik Eelbode

Richard Billingham

Met zijn fotoboek Ray’s a laugh en deelname aan vele groepstentoonstellingen lokte Richard Billingham consternatie en bijval uit. Aanvankelijk bedoeld [...]
79 / mei-juni 1999
Etienne Wynants

Richard Billingham

Met zijn fotoboek Ray’s a laugh en deelname aan vele groepstentoonstellingen lokte Richard Billingham consternatie en bijval uit. Aanvankelijk bedoeld [...]
79 / mei-juni 1999

Wim Delvoye

Sinds het einde van de jaren ’80 schilderde Wim Delvoye op regelmatige tijdstippen landkaarten van fictieve werelddelen. Deze pedagogische prenten [...]
79 / mei-juni 1999

Gutai

“Ik ben een meester die u niets te leren heeft, maar voor de schepping zal ik een optimaal klimaat creëren.” [...]
79 / mei-juni 1999
Lieven Van Den Abeele

Jackson Pollock

Het omslag van de catalogus bij de vanuit het New Yorkse MOMA naar de Tate Gallery in Londen gereisde retrospectieve [...]
79 / mei-juni 1999
Sven Lütticken

Umwelt/Umfeld

Soms leidt de inzet van koninklijk bloed tot een grote output. Zo loont het in tal van landen om commerciële [...]
79 / mei-juni 1999
Etienne Wynants

So faraway, so close

Encore..Bruxelles is de naam van een vzw, onder leiding van Joël Benzakin en Michèle Lachowsky, die tentoonstellingen organiseert te Brussel. [...]
79 / mei-juni 1999
Jan Florizoone

Atopia revisited

In de annalen van de hedendaagse kunst is 1993 terechtgekomen als het eerste succesjaar van de zogeheten ‘context-kunst’ in Europa. [...]
79 / mei-juni 1999
Camiel van Winkel

199

‘Alle mensen streven van nature naar kennis,’ zo opende Aristoteles bijna vijfentwintig eeuwen geleden zijn Metaphysica Alpha. Het is goed [...]

De naakte maatschappij

In de Verenigde Staten hebben recente datalekken – het Equifax-schandaal bijvoorbeeld, waarbij de financiële informatie van ongeveer 143 miljoen mensen [...]
199 / mei-juni 2019
Sarah E. Igo

Palais de Justice, Carey Young

Het Brusselse Justitiepaleis is het resultaat van een ambtelijke en architecturale koortsdroom, een bureaucratisch bolwerk à la Dickens’ Circumlocution Office [...]
199 / mei-juni 2019
Brian Dillon

195

Het is onmogelijk om los van tijd en context een theorie van het conservatisme te geven: conservatisme is per definitie [...]

Poetas sin alfabeto

Spanje was, net als Portugal, lange tijd een buitenbeentje in West-Europa. De voormalige wereldmacht bleef na de Tweede Wereldoorlog – [...]
198 / maart-april 2019
Pieter T’Jonck

Éric Van Hove. Fenduq

Het werk van Éric Van Hove, en ook zijn overzichtstentoonstelling in het Fries Museum, begint met een eenvoudige metafoor, die [...]
198 / maart-april 2019
Daniël Rovers

Berlijnse fotografie

Dat het samengaan van private sponsoring en publiek initiatief een serieuze spagaat kan opleveren, wordt nu al een tijdje treffend [...]
198 / maart-april 2019
Rudi Laermans

Bauhaus und die Fotografie

De tentoonstelling in het NRW-Forum Düsseldorf confronteert twaalf hedendaagse fotografen en filmmakers met een (bescheiden) reconstructie van de legendarische Film [...]
198 / maart-april 2019
Steven Humblet

Recent Histories

Op de bovenste etage van het grachtenpand waarin fotografiemuseum Huis Marseille is gevestigd, wordt fotografe Sabele Mlangeli geciteerd: ‘Johannesburg is [...]
198 / maart-april 2019
Jorne Vriens

De kloof overbruggen

In een recent interview gaf Matthijs de Bruijne aan dat het problematisch is als een kunstenaar geëngageerde kunst maakt over [...]
198 / maart-april 2019
Matisse Huiskens

196

‘The world of research has gone berserk / Too much paperwork,’ zong Bob Dylan op zijn plaat Modern Times uit [...]

De Koning van het woud

Voor Gérard Macé   Hun gezicht ademt woede; ze uiten geen woorden maar gegrom; als kamers bewonen ze de bossen. [...]
76 / november-december 1998
Pierre Michon

76

In deze aflevering staan we opnieuw uitgebreid stil bij het thema van het kunstenaarschap. Hadden we in de eerste aflevering [...]

Jan Vanriet, Radeloos geluk

Na de Belgische gemeenteraadsverkiezingen publiceerde schilder-schrijver Jan Vanriet een opiniestuk (De Morgen, 19 oktober 2018) over de abominabele uitslagen van [...]
197 / januari-februari 2019
Marc Kregting

Museale liveness

1. Ooit was het museum in de eerste plaats een publiek archief, een plek waar artefacten werden geconserveerd, selectief geëxposeerd [...]
197 / januari-februari 2019
Rudi Laermans

L’état de danse

Eerst waren er, in de eerste eeuw na Christus, keizer Nero, Ottavia, Poppea en de anderen, waar Romeinse historici in [...]
197 / januari-februari 2019
Bart Verschaffel

Hallo, wereld

In het geschiedenisonderwijs dat ik halverwege de jaren tachtig genoot in een Vlaamse school werd het jaar 1492 gepresenteerd als [...]
197 / januari-februari 2019
Geert Buelens

Metahaven: EARTH

Wat te doen als het cognitieve apparaat dat ons al tweehonderdvijftigduizend jaar lang door de wereld helpt plots tekortschiet? Het [...]
197 / januari-februari 2019
Mathijs Tratsaert

Een nieuwe hiërarchie

Apeshit ‘Beyoncé en Jay-Z nemen het Louvre over en dwingen ons opnieuw te kijken naar macht’, kopte de Volkskrant op [...]
197 / januari-februari 2019

Atelier E.B: Passer–By

Met Passer-By presenteert de Londense Serpentine, na in hun paviljoen al aandacht aan design te hebben besteed, een eerste tentoonstelling [...]
197 / januari-februari 2019
Evelyn Simons

Cao Fei

De retrospectieve in K21 van de Chinese mediakunstenaar Cao Fei begint niet bij het begin, maar bij het werk waarmee [...]
197 / januari-februari 2019
Steyn Bergs

Elad Lassry

Een foto is een plat beeld: het heeft geen volume, nauwelijks materialiteit. En toch zijn er vandaag heel wat kunstenaars [...]
197 / januari-februari 2019
Steven Humblet

Bruce Weber

In de Wolfson Gallery van de Londense National Portrait Gallery loopt het eerste museumretrospectief van deze Amerikaanse fotograaf die het [...]
71 / januari-februari 1998
Erik Eelbode

August Kotzsch

Is als bescheiden pionier van de fotografie in Duitsland altijd wat in de schaduw gebleven van luidruchtiger nationale en internationale [...]
71 / januari-februari 1998
Erik Eelbode

Claude Cahun

Werd er in het boek L’Amour fou, photography & surrealism dat Rosalind Krauss in 1985 publiceerde, nog verondersteld dat Claude [...]
71 / januari-februari 1998
Erik Eelbode

Allan Sekula

Onvermoeibaar strijdt hij tegen de geënsceneerde en gemanipuleerde fotografie, die volgens hem de middle class in slaap wiegt door te [...]
71 / januari-februari 1998
Sven Lütticken

Joel-Peter Witkin

Terwijl je zou denken dat het werk van deze morsige vijftiger uit Albuquerque, New Mexico inmiddels een welverdiend vergeten leven [...]
71 / januari-februari 1998
Erik Eelbode

Sally Man, Jan Locus

De Amerikaanse fotografe Sally Mann brengt met Still Time de winter door in de Lieven Gevaertzaal van het Antwerpse Provinciaal [...]
71 / januari-februari 1998
Christoph Ruys

De Vertelling

De teloorgang van het Stedelijk wordt nog eens pijnlijk duidelijk in de “eerste versie van een vaste opstelling van de [...]
71 / januari-februari 1998
Sven Lütticken

Experiment en ruimte

Om in de toekomst meer tentoonstellingen te kunnen organiseren en meer ‘essentiële aankopen’ te kunnen doen, heft het Kröller-Müller Museum [...]
71 / januari-februari 1998
Sven Lütticken

Rita McBride

Op de eerste verdieping van Witte de With construeerde Rita McBride een met gele kunststof beplakte houten tribune die meerdere [...]
71 / januari-februari 1998

Jean-Luc Moulène

Voor de derde maal onthaalt Kunsthalle Lophem het fotografische werk van Jean-Luc Moulène. Vorige projecten etaleerden uitvoerig Moulènes bekommernis om [...]
71 / januari-februari 1998
Etienne Wynants

Jean-Luc Moulène

Voor de derde maal onthaalt Kunsthalle Lophem het fotografische werk van Jean-Luc Moulène. Vorige projecten etaleerden uitvoerig Moulènes bekommernis om [...]
71 / januari-februari 1998

Kunst in openbare gebouwen

Op 23 december 1986 keurde de Vlaamse regering het decreet goed betreffende “de integratie van kunstwerken in gebouwen van openbare diensten [...]
71 / januari-februari 1998
Etienne Wynants

Het moreel en de mode

Mode en geschiedenis Mensen zijn de geklede soort, eertijds volgens het trage systeem van het gebruik [1], vandaag volgens het [...]
71 / januari-februari 1998
Dirk Lauwaert

Verwijzende beelden

1. Voorgeschiedenis In 1990 werd in het Musée de la Photographie van Charleroi een reeks foto’s van Willy Kessels tentoongesteld. [...]
71 / januari-februari 1998
Bernadette Klasen

Architectuur + Beleid

De term ‘architectuurbeleid’ heeft nooit de kans gekregen tot de Belgische politieke terminologie door te dringen, behalve even, juist voor [...]
79 / mei-juni 1999
Geert Bekaert

Vier jaar Martens

1. Het leek een gemakkelijke opgave – terugkijken op ‘vier jaar Martens’ en al doende het feitelijk gevoerde tegen een [...]
79 / mei-juni 1999
Rudi Laermans

Lezersbrief

Wij waren, Günther Förg en ik, Freunde fürs Leben. Ik kwam bij hem thuis in de jaren tachtig: een huis [...]
196 / november-december 2018

Lezersbrief

Wij waren, Günther Förg en ik, Freunde fürs Leben. Ik kwam bij hem thuis in de jaren tachtig: een huis [...]
196 / november-december 2018
Paul Groot

Lost in immersion

Immersie, de ervaring van het kopje-onder gaan, maar dan in een theatrale omgeving in plaats van in het water – [...]
196 / november-december 2018
Mia Vaerman

De geschiedenis herzien

1989 is het jaar dat Europa geconfronteerd werd met dramatische, verstrekkende omwentelingen. De Berlijnse Muur viel, het Einde van de [...]
196 / november-december 2018
Anne Ruygt

Léon Stynen, architect

Sinds begin oktober staan er twee houten structuren op het geasfalteerde plein voor deSingel in Antwerpen. Het zijn replica’s van [...]
196 / november-december 2018
Asli Çiçek

Franz West

Ik was te gast op het net geopende dansfestival Impulstanz toen de Oostenrijkse kunstenaar Franz West (°1947) op 25 juli [...]
196 / november-december 2018
Pieter T’Jonck

Franz West

Ik was te gast op het net geopende dansfestival Impulstanz toen de Oostenrijkse kunstenaar Franz West (°1947) op 25 juli [...]
196 / november-december 2018

Hybrids

Hybrids is de titel van een sculpturententoonstelling in de Oude Warande, een negentiende-eeuws sterrenbos aan de rand van Tilburg. Samenstellers [...]
196 / november-december 2018
Dominic van den Boogerd

Raoul De Keyser. Oeuvre

Op 21 september opende in het S.M.A.K. in Gent de langverwachte overzichtstentoonstelling van Raoul De Keyser (1930-2012), de Kleinmeister – [...]
196 / november-december 2018
Melanie Deboutte

Mika Taanila. The End

Het Leuvense kunstencentrum Stuk presenteert een bescheiden solo-expo van de Finse filmmaker en beeldend kunstenaar Mika Taanila, opgebouwd rond twee [...]
196 / november-december 2018
Jeroen Peeters

Sven Augustijnen & Sammy Baloji

Dit najaar presenteert het Cultuurcentrum Strombeek een tentoonstellingsprogramma met een sterk politieke inzet. De gelijklopende tentoonstellingen van Sammy Baloji en [...]
196 / november-december 2018
Louis De Mey

Het ware leven

Kan men de Auteur doodverklaren zonder dat diezelfde auteur (met kleine a) daarna alsnog op het toneel verschijnt, met zijn [...]
196 / november-december 2018
Koen Sels

Vormen van onenigheid

Portret van de onderzoeker als promovendus In 1998 behaalt Stoffel Debuysere het diploma van licentiaat in de communicatiewetenschappen aan de [...]
196 / november-december 2018
Dieter Lesage

Onderzoekskunst?

1. Sinds de eeuwwende claimt een groeiend aantal artiesten onderzoek te doen. Op het eerste gezicht lijkt deze ontwikkeling gewoonweg [...]
196 / november-december 2018
Rudi Laermans

Elegante jachtgeweren

Het zopas verschenen Design & Politics. The Public Promotion of Industrial Design in Postwar Belgium (1950-1986) is een betekenisvolle uitgave [...]
196 / november-december 2018
Fredie Floré

Elegante jachtgeweren

Het zopas verschenen Design & Politics. The Public Promotion of Industrial Design in Postwar Belgium (1950-1986) is een betekenisvolle uitgave [...]
196 / november-december 2018

Gevecht met een genre

Wat het doctoraat in de kunsten bijzonder maakt, is dat het in principe twee vormen van vrijheid combineert: het recht [...]
196 / november-december 2018
Kris Pint